Профілактика виразкової хвороби шлунку і дванадцятипалої кишки.

     Виразкова хвороба - це хронічне захворювання,основною ознакою якого є утворення виразкових дефектів в слизовій оболонці шлунку або дванадцятипалої кишки. Воно, як правило, має циклічний характер і протікає з періодами загострення (восени івесною). Виразкова хвороба зустрічається у людей будь-якого віку, але частіше у віці 30-40 років, чоловіки хворіють в 6-7 разів частіше за жінок. Як правило,виразка виникає на тлі гастриту (запалення слизової оболонки шлунку) або дуоденіта (запалення слизової оболонки дванадцятипалої кишки), що асоціюється  з інфекцією Helicobacter pylori.

     Нині провідними причинами виникнення виразкової хвороби вважаються:
1.Дія бактерії Helicobacter pylori. 
2.Переважання агресивних чинників (соляна кислота,пепсин, жовчні кислоти) над чинниками захисту слизової оболонки.
До чинників, сприяючих виникненню захворювання відносять :
-довготривале Виразкова хвороба небезпечна своїми ускладненнями. Найпоширеніше - це кровотечі. Важке і небезпечне для життя ускладнення виразкової хвороби - перфорація або прорив виразки - це утворення отвору в стінці шлунка або дванадцятипалої кишки. Малигнизация - перетворення виразки в злоякісну пухлину.

     Саме тому ніколи не можна відкладати лікування виразки та переривати терапію.

     Профілактика виразкової хвороби дозволяє запобігти цьому поширене і небезпечне своїми ускладненнями захворювання, а також уникнути рецидивів в тому випадку, якщо людина вже хвора.

      Види профілактики виразкової хвороби:

1. Первинна профілактика виразкової хвороби. Спрямована на попередження розвитку хвороби і усунення факторів ризику.

2. Вторинна профілактика виразкової хвороби. Спрямована на зниження ризику загострень і рецидивів вже існуючого захворювання.

3. Третинна профілактика виразкової хвороби. Спрямована на зниження ймовірності розвитку ускладнень хвороби.

     Методи первинної профілактики виразкової хвороби

1. Дотримання гігієни ротової порожнини, своєчасне лікування зубів і ясен. Хворі зуби - це вхідні ворота для інфекції, а крім того, хворі зуби не дають можливості належним чином пережовувати їжу, що призводить до підвищеного навантаження на шлунок.

2. Організація правильного режиму і раціону харчування. Слід виробити звичку приймати їжу щодня в один і той же час. Крім того, рекомендується виключити з раціону або ж обмежити вживання копченостей, надмірно гострої, пряної і солоної їжі. Кулінарна обробка страв повинна бути щадить - без сильного зажаріванія страв. Газовані напої, дуже гарячу або, навпаки, дуже холодну їжу також слід виключити.

3. Профілактика авітамінозу.

4. Відмова від шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю).

5. Профілактика та лікування гормональних порушень.

6. Дозовані фізичні навантаження, раціональна організація розпорядку дня.

7. Відмова від частого прийому лікарських препаратів (по можливості), особливо безсистемного прийому і самопризначеної ліків.


8. Профілактика зараження Helicobacter pylori - використання індивідуального посуду, рушників. Вторинна профілактика виразкової хвороби: 1. Санаторно-курортне лікування. 2. Регулярні курси протирецидивної терапії в осінній і весняний період. 3. Суворе дотримання противоязвенной дієти. 4. Санація захворювань і хронічних вогнищ інфекції, які можуть спровокувати рецидив. 5. Регулярний контроль стану виразки в медичній установі. Крім того, для запобігання виразкової хвороби дуже важливий психологічний комфорт: іноді стреси і нервові розлади також можуть стати причиною розвитку захворювання.

Підготувала: лікар-хірург 1 категорії 4- ї міської клінічної лікарні       

  Шаталіна Ольга Борисівна

 


 

 

      7 Березня 2018 року в 4 Міській клінічній лікарні відбулося урочисте збирання з нагоди Міжнародного жіночого дня

      Шановні жінки!

      Сердечно вітаю вас з наступаючим прекрасним святом весни і краси – 8 Березня. І з цієї нагоди бажаю вам бути завжди здоровими, красивими і в особистому житті щасливими. Нехай кожен ваш день буде сповнений сонця, дарує радість, творче натхнення, приємні несподіванки, любов, добро і благополуччя!

 

 

Докладніше...

didjest

 

              З метою роз'яснення ключових етапів медичної реформи та відповіді на найбільш поширені запитання МОЗ України запускає <<Дайджест медичної реформи>> - збірник матеріалів, які будуть корисними медичним працівникам та іншим фахівцям сфери охорони здоров'я.

 

 


 

 

 

           01.12.2017р. 4-у міську клінічну лікарню відвідала делегація лікарів м. Дніпра на чолі з заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів, директора департаменту охорони здоров’я населення Дніпропетровської міської ради Бабського Андрія Анатолійовича, які ознайомились з функціонуванням інформаційної медичної системи лікарні.

 

 


 

 

 взято з http://irt.pl.ua/video/8936

 

Ірина Щербак 
" Ось так виглядає коридор сучасної поліклініки. Де немає черг і біля кожного лікаря сидять тільки по-одному пацієнту. "

       В Україні стартувала медична реформа, поступово у всіх мед закладах країни відбуваються зміни у формі управління, фінансуванні а також у наданні медичних послуг громадянам. Зокрема впроваджуються сучасні електронні системи обслуговування пацієнта. Проте мало хто знає, що така система майже 10 років діє в Полтавській міській клінічній лікарні № 4. 

       Наталія Красько заст. гол. Лікаря по поліклінічній роботі 4-ї міської клінічної лікарні м. Полтава
"Час ішов, ми розуміли що потрібно розвиватися, що потрібно йти далі. І таким чином з 2018 року ми почали вводити вже більш розширену програму. "

       Система «Електронний пацієнт» значно спрощує роботу медиків та створює самим хворим комфортні умови на прийомі у лікаря. Тож як працює система? І звідки починається маршрут хворого? 

       Починається все з реєстрації пацієнта. Якщо ви вперше прийшли до мед закладу Вам необхідно занести свої дані в електронну базу пацієнтів. Тільки після цього Вам видадуть направлення до лікаря. А якщо ви не вперше на прийомі і всі дані вже занесені у програму, варто тільки назвати своє прізвище та ім’я, сказати до якого фахівця хочете на прийом і все, талон з датою, часом та лікарем у Ваших руках. 

       Також тут Вам запропонують створити електронну карточку з штрих-кодом. 

       Наталія Красько заст. гол. Лікаря по поліклінічній роботі 4-ї міської клінічної лікарні м. Полтава
"Коли карточка виготовлена, вона зберігається в пацієнта і при необхідності він звертається в реєстратуру, дає реєстратору картку.  І через сканер інформація одразу читається і все висвічується одразу в базі, не потрібно ні шукати ні набирати, ні окремо тратити час. "

       Після отримання талону пацієнт в призначений час йде до фахівця,де на нього вже чекає лікар. 

       Галина Назарова завідуюча офтальмологічного відділення МКЛ№4
"Ми відкриваємо пацієнта, заповняємо лабораторну карту пацієнта і згідно його діагнозу, виписуємо йому електронний рецепт. "

       Працівники лікарні мріють про електронний рецепт, який автоматично надходитиме в базу місцевих аптек.
 Наталія Красько заст. гол. Лікаря по поліклінічній роботі 4-ї міської клінічної лікарні м. Полтава
" Коли хворий з цією карткою своєю зі штрих-кодм звернувся в аптеку, то там вже на екрані у фармацевта висвітлилось, які ліки йому призначались і що саме цьому хворому потрібно було б видати. "

       В планах керівництва лікарні, впровадження ще більше нововведень, які дозволять пацієнту отримувати якісні послуги. Проте для цього їм необхідно новий сервер, адже старий ледве витримує навантаження, які є зараз.